Zoek een artikel

Foto bij LinkedIn introduceert two-factor-authenticatie

LinkedIn introduceert two-factor-authenticatie

LinkedIn heeft als laatste grote sociale-netwerksite ondersteuning voor two-factor-authenticatie toegevoegd. Als gebruikers vanaf een niet herkend apparaat inloggen, moeten ze naast hun wachtwoord een extra code invoeren.

Met het invoeren van two-factor-authenticatie volgt LinkedIn onder meer Facebook, Twitter en Google, die eerder al ondersteuning voor de veiligere loginmethode toevoegden. Wanneer gebruikers op de website inloggen met een niet herkend apparaat of browser, moeten ze naast hun wachtwoord een extra code invoeren die naar hun mobiele telefoon wordt verzonden. Ook de mobiele applicaties van LinkedIn zijn van de veiligere loginmethode voorzien.

Two-factor-authenticatie maakt de gevolgen van het uitlekken van wachtwoorden minder groot: de willekeurige codes blijven vaak maar korte tijd geldig. Vorig jaar werd LinkedIn gehackt, waardoor de wachtwoorden van miljoenen gebruikers van het zakelijke sociale netwerk op straat kwamen te liggen. Van een dergelijke hack zouden de gevolgen nu minder groot zijn, mits gebruikers de veiligere loginmethode inschakelen.

In tegenstelling tot de two-factor-authenticatie van Twitter werkt de implementatie van LinkedIn ook met Nederlandse providers. Tweakers heeft kunnen verifiëren dat in ieder geval Vodafone en KPN worden ondersteund. Eerder deze week bleek dat de two-factor-authenticatie van Twitter eenvoudig kan worden uitgeschakeld door een sms-bericht te spoofen, maar dat lijkt bij LinkedIn niet het geval te zijn.

LinkedIn two-step

Bron: Tweakers.net

Meepraten over deze blog? Dat kan!