Zoek een artikel

Groote plaatje van een persoon

Groene advertentielabels in Google! Heb jij ze al gezien?

Misschien heb je ze al voorbij zien komen de groene labels bij de betaalde zoekresultaten in Google. Sinds april dit jaar is Google aan het testen met de groene advertenties in de betaalde zoekresultaten. Sinds deze week zijn de groene resultaten niet meer in de testfase, maar zijn ze officieel doorgevoerd.

Benieuwd hoe dit eruit ziet? Zie het voorbeeld hieronder!

Waarom groene advertentielabels?

Google geeft aan dat zij regelmatig de ‘look and feel’ van hun zoekresultaten willen verbeteren op basis van de gebruikerservaringen van de bezoekers. Ze zijn al een tijd aan het experimenteren geweest met de advertentielabels. Daarom kan het zo zijn dat je de afgelopen maanden al eens groene advertentielabels voorbij hebt zien komen. Uiteindelijk heeft Google besloten, naar aanleiding van positieve feedback van gebruikers en adverteerders, de groene advertentielabels door te voeren.

Wat betekent dit voor jou als gebruiker?

Het lijkt erop dat Google bewust gekozen heeft voor dezelfde groene kleur als de zichtbare url in de advertenties, zo zijn de betaalde resultaten namelijk minder snel te onderscheiden van de organische zoekresultaten. Echter ontkent Google dit. Aan de andere kant zijn de betaalde resultaten van Google een stuk duidelijker te onderscheiden dan de gesponsorde items van bijvoorbeeld Bing en Yahoo of Facebook en Instagram. Uiteindelijk hebben de groene advertentielabels geen effect op het doorklikratio van de advertenties. Goed nieuws dus!

Volgens Google wordt het groene advertentie label wereldwijd en voor elk apparaat uitgerold. Heb jij ze nog niet gezien? Dan zal dit vast snel komen!

Meepraten over deze blog? Dat kan!